torsdag 18 februari 2010

Dag 2



Vad gäller utresningen i hemmet har jag kommit igång ordentligt nu. Det har sorterats, torkats och kastats nästan nonstop sedan igår morse. Ändå har jag inte ens tagit mig igenom hela köket. Närmare tio kassar har kånkats till soprummet innehållandes allt från amningsnappar och blomkrukor, till livsmedel av typen jag inte längre vill förtära ("vanligt" salt, gammalt kaffe etc). Jag är i chocktillstånd! Vem hade kunnat ana vilka mängder mojänger och grunkor som får plats i skåp och lådor utan att synas!? Inte minst hur mycket skräp... Man skulle lätt kunna säga att jag inte sett skogen för alla träd.. eller träden för all skog.
Intressant är ju att jag kunnat leva i det här länge länge utan att det rört mig alls men nu när jag börjat rena mitt hem (och mig själv) är det knapt uthärdligt att vara i något annat rum än i köket. Jag kan inte låta bli att småtorka lite, småplocka, smådamma lite när jag måste röra mig genom resterande av lägenheten. Eller kika bara med ena ögat. Jag antar att det är så jag gjort tidigare. Kikat med bara ena ögat.

Fastan flyter på utan några större hinder. Jag är hungrig. Helt klart. Men det är mest en fråga om "mind over matter". Igår åt jag sammantaget 1,5 banan, 1 äpple och 3 skivor honungsmelon. Därutöver drack jag två kannor (2 liter) örtte och några glas vatten. Jag tyckte jag drack mest hela tiden men jag misstänker att det ändå var i minsta laget så idag försöker jag få ner lite mer.
Något jag tycker är spännande är att jag vaknade pigg innan väckarklockan ringde 06.00 i morse.
Jag somnade nog närmare ett i natt och vid sådana omständigheter brukar jag inte vara människa förrän vid niotiden, tidigast. Nu vid lunch är jag fortfarande pigg och full av energi. Hittills har jag ätit en banan, en skiva honungsmelon och druckit en kanna örtte och några glas vatten. Jag är så förundrad! Tänk vad kroppen är inställd på att klara av. Jag är så glad att jag satte igång det här och får lära känna mig själv på nya sätt. Spännande!

8 kommentarer:

  1. Åh vilken fin blogg, blir alldeles mysrörd av alla bilder på hantverk. Lycka till med utrensning och det känns som att du är på helt rätt spår. Eller hur? Jag känner igen det där med att vakna utvilad efter att kroppen sluppit tugga på med matsmältningen hela natten...

    SvaraRadera
  2. Förresten: fint namn på bloggen också...

    SvaraRadera
  3. hihi jah känner igen det där med att kika med bara ena ögat :) Låter som du har en rejäl adrenalinkick! :niiice! o inspirerande.

    Btw var d i Mullsjö din darrling bor? jah letar bo där nu.

    SvaraRadera
  4. Åh men detsamma detsamma. <3 Tack för all fin inspiration och all lycka till er!

    SvaraRadera
  5. Nej Mjölby var det. Vart är Mullsjö beläget i Sverige?

    SvaraRadera
  6. Tack för inspirationen till rå-paj! Jag gjorde en idag men krämig vaniljsås till, fantastiskt!

    SvaraRadera
  7. Jaså, vad härligt! Gjorde du vaniljsåsen av cashew? Det bästa med den är ju att man kan äta den som middag för den är så nyttig!!

    SvaraRadera
  8. Ja, cashew honung och vanilj. SÅ gott! Jag längtar tills jag får göra den igen, haha!

    SvaraRadera