fredag 19 februari 2010

Dag 3, färdig för den här gången


 Gojibären får en egen fin burk nu. ordning och reda i skafferiet!



Vid lunchtid idag var utresningssymptomen så illa att jag var redo att avbryta men med lite sms-kontakt med min lyckas smed, en banan, ett äpple (det enda jag ätit idag så när som på några gojibär) och en avledande promenad i snöstormen orkade jag vidare.
Då hade jag legat i 3 timmar i sängen och bara frusit. Yllekofta och två täcken till trots.
Musklerna var helt utslagna och huvudet bara bultade. Jag tog en tur till hälsokost och boostade skafferiet lite med gojibär, alger, shoyu och agave sen vidare till livsmedelsbutiken för melon, melon, bananer och en drös nötter. Det märkliga var att det som räckte att få samla lite mat i ryggsäcken för att det skulle kännas tillfredställande. Hela vägen hem från centrum gick jag med livliga fantasier om vad jag skulle ställa till med för taberas hemma. Kanske levde jag mig in i det så mycket att kroppen sen trodde den hade ätit? Så sugen var jag inte när jag kom hem i alla fall. Då satte jag igång med städandet istället och blev färdig med köket. Bra där! I det här tempot har jag städat hela lägenheten om två veckor!

 Klar förbättring!


I morgon tänker jag äta igen. Lite mer frukt, nån avokado och lite groddar kanske. Nästa gång jag fastar blir det på bara vatten och juice, och några fler dagar. Det känns bra att ha tagit det lite försiktigt nu första gången. Jag hade ingen aning om vad jag kunde vänta mig och trodde nästan lite att jag skulle dö utan mat. Jag med min attackhunger. Men jag känner mig stark! Stark, förvånad och upplyst! Ja och så luktar jag illa också..

2 kommentarer:

  1. Ha ha, visst är det härligt med en illaluktande kropp, då vet man att det funkar liksom, att gifterna tränger sig ut ur porerna.

    SvaraRadera
  2. Ja det känns som en fin bekräftelse. :)

    SvaraRadera